בניית אתרי תדמית

קובי אגאי

בניית אתרי תדמית – אם היא חשובה לכם!

סוגי בניית אתרים כוללים גם בניית אתרי תדמית. למומחים של חברת Everaccess  יש הסבר למה תדמית מאז ומעולם הייתה חשובה ולא רק לעורך דין..

אין כמעט דבר שאנחנו לא עושים כבני אדם, כדי לחזק את התדמית שלנו. ראשית בעיני עצמנו, ואחר כך בעיני החברה. אנחנו נדבר, נתלבש, נייצר קשרים ונבלה בדיוק במקומות שיעזרו לנו ליצור את התדמית שאנחנו רוצים שתהיה לנו. סך כל התוצאות של ההתנהגות שלנו, העיסוקים שלנו, המקומות בהם אנחנו נמצאים, ההשכלה שלנו והעדיפויות החברתיות שלנו, הם אלה שיקבעו את התדמית שלנו. לתדמית יש השלכה מרחיקת לכת בהתמודדות עם תפקידים במקומות עבודה, בקבלת לקוחות חדשים, בביסוס שלנו בתחום שלנו. ככל שתהיה לנו תדמית יותר טובה, כך החיים שלנו יהיו יותר קלים.

ככה זה גם עם חברות, עסקים קטנים וגדולים ובעלי מקצוע. ככל שהתדמית שלהם תהיה יותר טובה, ככה הם יהיו יותר מבוקשים בתחום שלהם ויצליחו.

 

איזה תדמית יוצר לכם האתר שלכם?

יש חשיבות רבה לתדמית שיוצר לכם האתר שלכם. יש עסקים וחברות, שמלבד אתר פעיל מחזיקים גם באתר תדמית, משום שהוא מחזק ומבסס את התדמית שלהם. אתר מעורר את הטעם האישי שלנו בעיצוב, תוכן טוב גורם לנו לחשוב דברים טובים על האתר המסוים. אתר שיש בו חווית גלישה, עושה רושם טוב על הגולשים, וחנות וירטואלית שקל לגלוש בה גורמת לכך שיהיו לה לקוחות חוזרים. כלומר- יש בהחלט קשר בין התדמית שאתם רוצים שתהיה לכם לבין האתר שלכם. כל מה שקורה באתר קשור לתדמית שלכם. גם אם הוא נתקע זו התדמית שלכם, גם אם הוא גולש חלק, זו התדמית שלכם וככל שיהיה לכם אתר יותר איכותי עם איכות גלישה ותוכן ברמה גבוהה, כך התדמית שלכם בעיני הגולשים תהיה יותר טובה.

 

איך עובד המוח של הגולשים? ואיך חברה לבניית אתרי תדמית תעזור בעניין?

שאלה. האם הייתם שוכרים את שירותיו של רואה חשבון שיושב בין ערימות של ניירת ולוקח לו שעה למצוא לכם את הסכם ההתקשרות עמו. לא בטוח. המוח שלנו עובד בצורה כזו, שכל מה שאנחנו יודעים על מישהו אנחנו מקשרים לאיכות שלו. זה יכול להיות רואה החשבון הכי טוב בעולם, אבל אנחנו לא נרצה שהוא ייתן לנו שום שירות, משום שבעצם העובדה שיש לו בלגן על השולחן ולוקח לו שעה למצוא לנו טופס, אנחנו אומרים לעצמנו אוי ואבוי, הוא עוד עלול לאבד לנו חומר, לא להגיש בזמן את הדוחו"ת ולגרום לנו נזק. כלומר תדמית אפילו חיצונית של מישהו, יוצרת לו גם את התדמית הפנימית ובלתי נפרדת ממנה. ככה זה גם עם אתרי תדמית. הם מהווים את כרטיס הביקור של כל אחד ברשת, ואם המראה של האתר מבולגן, לא מסודר ולא אסתטי, זה עלול להרתיע את הגולשים. אם למשל אנחנו רוצים לקחת הלוואה מאתר שהתוכן שלו כתוב בצורה שגויה והוא לא מספק מידע ברור, זה בהחלט עלול לעורר אצלנו חשש לשים שם את הכסף שלנו. יש רק מסקנה אחת ברורה על אתר תדמיתי והיא- האתר הוא הפרצוף של כל עסק וחברה, זו התדמית שלכם, ואם הוא אתר גרוע, יחשבו שגם אתם גרועים.

 

אתרי תדמית- מה הרזומה שלך?

רוב בני האדם טרודים ועסוקים בתדמית שלהם. בעיני עצמם, בעיני החברים שלהם, המעסיקים שלהם, ילדיהם ועוד. הצורך בעיסוק בתדמית, נובע מההשפעה העצומה שיש לתדמית בעינינו ובעיני אחרים. חלק ניכר ממה שבונה תדמית, אלה הם ההישגים שלנו. זו הסיבה שבגללה בכל אתר, פרופיל של חברה כולל בדרך כלל את הרזומה או ההיסטוריה שלה, ציון שמות של לקוחות וממליצים. לחוות דעת על עסקים וחברות, יש השלכה רבה על התדמית שלהם ולקוחות פוטנציאליים מתרשמים מכך. באתר תדמיתי המגמה תמיד תהיה להדגיש את ההישגים, להבליט את היתרונות, אבל כל אתר גם אם הוא איננו תדמיתי בהגדרה, שואף ליצור תדמית חיובית. יש אתרים שהתדמית שלהם מתבטאת ברשימת הלקוחות המפוארת שלהם (כי אם העורך דין הזה למשל טיפל באישיות כזו או אחרת, אז בטח שגם אני רוצה את השירות שלו). יש אתרים שהתדמית של בעליהם נוצרת מהניסיון שיש להם, מההשכלה שלהם, מחוות הדעת החיוביות וההמלצות שיש באתר. יש אתרים שהתמונות בהם או הסרטונים באים ליצור או לחזק את התדמית, ולכל אתר יש את הדרך שלו להציג את התדמית, לבסס אותה ולגרום לכך שהגולשים ישאירו פרטים.

 

מי צריך ניהול מוניטין תדמיתי?

תדמית היא אחד המושגים הכי חזקים ברשת, משום שאם כשלת או פישלת במילים אחרות, ואזכרו את זה ברשת, הסיכוי שזה יפגע בתדמית שלך הוא גדול. אם ניקח למשל איש מקצוע שעשה עבודה לא טובה והלקוחות שלו פרסמו את זה, המידע הזה יגיע לרשת, והיום כל מי שמחפש בעל מקצוע רושם את השם שלו ומחפש אינפורמציה עליו והמידע השלילי יגיע מהר מאוד ללקוחות הפוטנציאליים שיישארו בגדר פוטנציאליים, כי אף אחד לא רוצה לעשות עסקים עם בעל מקצוע שפישל. זו יכולה להיות חברת הובלות שלא עמדה בהתחייבות שלה, חנות שלא סיפקה את המוצר הנכון, שלא לדבר על יועצים רוחניים ותרופות סבתא לריפוי מחלות קשות. הרשת היא שקופה, המידע הזורם בה משמש את הגולשים לקבלת החלטות וכל מידע שלילי, עלול להדיר מכל עסק או חברה את הלקוחות. לשם כך יש היום מה שנקרא שירות של ניהול מוניטין, באמצעותו נעשה ניסיון להעלים או למחוק את הרזומה והתלונות ברשת. לא תמיד זה אפשרי, כי מה שנכתב ברשת, נשאר ברשת אבל בהחלט יש מי שמנסים.

אתר תדמית בפער מול המציאות

כמו שיש בני אדם שתופסים את התדמית שלהם, אחרת ממה שהם נתפסים באמת, כך אפשר לראות גם אתרי אינטרנט שהתדמית שלהם "התהפכה". אתר של מוצרים זולים, עלול להיות כל כך מורכב ומסובך ולהיות מעוצב בצורה כל כך יוקרתית, שלא יהיה זכר למחירים הזולים שלו והתדמית שלו תהיה יקרה לעין ערוך. התדמית הזו תעשה עוול ותגרום לו להפסיד לקוחות שיירתעו מהתדמית היקרה שלו. מצד שני גם אתר יקר שמוצג בצורה זולה, חוטא לתדמית וחייבת להיות הלימה בין העסק לבין האתר, הם חייבים להתאים זה לזו כמו כפפה ליד.

תוכן ליצירת תדמית

מומחי חברת AGHAI Everaccess מייחסים חשיבות רבה לתוכן של אתר תדמית. למרבה הפלא אמינות ואמפטיה מצד הגולש, עלולים להיפגע מול אתר "שיווקי" מדי ובעיקר במקצועות אותם תופסים הגולשים כמקצועות עם דיסטאנס. יש מקצועות שהסחבקיות והחברותיות הם משאב חשוב במקצוע עצמו, כמו גינון, חברת שיפוצים ועוד. אנחנו נבחר בבעלי מקצוע לא רק בקיאים בעבודתם אלא גם ידידותיים לסביבה. אבל במקצועות כמו אדריכלות, משפטים, ראיית חשבון, כלכלה ועוד אין מקום לידידותיות יתר, משום שדווקא הדיסטנאס מייצר את התדמית הנכונה וגורם ללקוחות פוטנציאליים לתפוס את בעלי המקצוע האלה כמקצועיים ורציניים יותר. לפיכך, כאשר כותבים תוכן של אתר תדמית, צריך להבין מיהו הלקוח, מיהם קהלי היעד שלו ולמה הם מצפים ממנו. הרבה פעמים התדמית הנכונה היא כאשר האתר מדבר בשפה הנכונה אל הגולשים, ונוצרת אינטראקציה כבר בגלישה הנכונה. דבר נוסף וחשוב בתוכן תדמיתי הוא לבסס את התדמית על עובדות ולא לעשות שימוש מופרז בסופרלטיבים, או כמו שמומחים לשיווק אומרים "אל תנסה למכור, תנסה לגרום לגולש להרגיש שהוא זה שבוחר לקנות ממך". כלומר- יש פה בהחלט וירטואוזיות של כתיבה שיווקית שמצד אחד מזמינה את הגולשים לבקר באתר, ומצד שני מוכרת להם בלי שירגישו את מה שהיא רוצה למכור.

 

 

 

חשיבות של תמונות וסרטונים באתר תדמיתי

התופעה של סרטונים באתר כבר לא חדשה ויש לה ערך גדול ביצירת התדמית באתר. אנשים אוהבים לעבוד עם אנשים שהם מחבבים ולא משנה מה מקצועם. אנשים אוהבים לעבוד עם מקצוענים, עם אנשים שנראים להם אמינים ועוד. אלה הם פרמטרים שקובעים הרבה מאוד בהרבה תחומים. גם אם תהיה העורך דין הכי טוב אבל תהיה אנטיפט, אנשים יעדיפו אולי ללכת למישהו פחות מוצלח כדי להימנע מפגישה לא נעימה אתך. הם ידעו מי אתה  אם יהיה לך סרטון באתר, והם יתרשמו מהסרטון הזה והוא יהווה שיקול בבחירה שלך. אנשים שעוברים מסך או יודעים לשכנע, הם דמויות מצליחות מאוד ברשת, משום שהם לא מסתפקים באתר שלהם, הם רוצים לדבר ללקוחות הפוטנציאליים שלהם פנים מול פנים ויש לזה בהחלט כוח.

מצד שני, אם אתם לא יודעים לדבר ואתם לא רפרזנטטיביים, אל תעשו את זה. בכל חברה שמכבדת את עצמה מודעים לכוחה של התקשורת, ובוחרים מי מתראיין לתקשורת לפי היכולת של הדובר לעבור מסך. ככה זה גם ברשת. אם אתם לא עוברים מסך, אל תשדרו  סרטונים, כי זה עוד עלול לגרום לכם נזק.

גם לתמונות יש חשיבות בתוך אתר. התפקיד שלהן הוא לחדד ולהוסיף לתדמית ולכן צריך לבחור בתמונות שמייצגות אתכם הכי נכון.

 

פרופיל של חברה

בכל אתר משמש דף הבית ודף האודות, כדי לתאר את התדמית ולזכות בתשומת לבו של הגולש. כדי ליצור תדמית נכונה בדף בית, הוא חייב להיות כתוב בצורה שיווקית ומשכנעת, שתגרום לגולש להרגיש שהוא מצא את מבוקשו והגיע לאתר הנכון. זה צריך לבוא לידי ביטוי בתוכן שמציג את החברה. בחירת המילים חשובה מאוד וגם הניסוח, אך לא פחות גם ההחלטה מה לכתוב ומה לא. לרשות כל אתר עומדות היום כמה שניות (לא ברור אם זה חמש או ארבע) בהן הוא צריך לשכנע את הגולש שזה האתר בו הוא ימצא את מבוקשו. ניסוח תוכן בצורה קצרה ומדויקת, מבטיחים שהגולש יקבל מיד את הרושם, יבין את התדמית שלכם וירצה או לא ירצה ליצור אתכם קשר. בדרך כלל דף האודות יהיה אודותיכם וידבר על העיסוק הישיר שלכם, ודף הבית ידבר על התחום בכלל. אם ניקח לדוגמה חברה לייבוש מבנים (כן יש דבר כזה) הרי שדף האודות ידבר ספציפית על החברה ועל השיטות שלה לייבוש מבנים, באיזה מיכון היא משתמשת? כמה מבנים היא ייבשה עד היום ועוד. בדף הבית יהיה מידע כללי על ייבוש מבנים. איזה שיטות יש. למה לשיטה של החברה יש יתרון ומידע על רטיבות במבנים, איך היא נוצרת ועוד.

תתנסחו יפה- תצטיירו יפה

ניסוח התוכן באתר שלכם, יוצר את התדמית שלכם. אם האתר חף משגיאות כתיב וכתוב ברמה גבוהה, כך גם תופסים אתכם. אם האתר משובש ועמוס במידע סותר או מבלבל, בעברית משובשת ובשפה נמוכה, זו בדיוק תהיה גם התדמית שלכם. בינינו אף אחד לא רוצה להזמין אינסתלטור אנשים רוצים להזמין אינסטלטור שיודע איך לכתוב את השם שלו. מה הקשר? המוח עובד ככה שאם הוא משבש את השם שלו, אולי הוא גם לא יודע לפתוח סתימות. לך תיכנס לראש של הלקוחות.