בניית אתרים לעסקים

קובי אגאי

בניית אתרים לעסקים

 

בניית אתרים לעסקים, היא מומחיות מיוחדת במינה בקרב חברות המקימות אתרים. כדי להקים אתר מצליח, מבצעת חברת Ever access מחקר מקיף עבור הלקוח, בשאיפה לאתר מהן התועלות שהוא יכול להפיק מהאתר אם זה: תדמית, מסחר, חשיפה ועוד ורק לאחר מכן מוצע לו אתר מותאם למידות ולצרכים שלו. באופן כללי תמיד עדיף לבנות אתר לא על סמך תבנית, אלא מותאם אישית, זאת כדי להיבדל מאתרים אחרים העוסקים באותו תחום או בתחום קרוב אליו ועלולים לגרום לגולשים להתבלבל. מטרת אתר עסקי היא לתרום לעסק בכל מיני היבטים, להביא לקוחות חדשים, לשמר לקוחות קיימים, להציג מוצרים חדשים, להזמין רוכשים פוטנציאליים, להציע מבצעים, הצטרפות למועדון לקוחות ועוד. היום כל עסק קטן יכול לגדול רק מהנוכחות שלו ברשת, ובעל עסק שעדיין אין לו אתר אינטרנט או לא מבין מה החשיבות שלו, כדאי שיבין שעולם המסחר מזמן כבר עבר לאינטרנט ואת כל העסקים עושים בו.

 

אתר עסקי שמחזק את המותג שלכם באינטרנט

עסק איכותי שלא מחזיק אתר אינטרנט, באופן אוטומטי כבר נחשב פחות איכותי ואפילו "מיושן" רק מהעובדה שאי אפשר לגלוש לעסק הזה ברשת. אנשים היום מחפשים כל דבר באינטרנט ומי שלא מבין את המשמעות של אתר, מפסיד לקוחות, מפסיד כסף ופוגע במוניטין שלו. הנוכחות של כל עסק ברשת חשובה לא רק לצרכי מסחר, אלא גם לנושא התדמית, יחסי הציבור והמוניטין שלו. גולשים מתרשמים מאתרים, הם קוראים את הפרופיל של כל עסק, מבינים מהו העסק הזה, כמה זמן הוא קיים. מה הרזומה שלו? מה הוא משווק, ולרוב גם משאירים פרטים אם זה מעניין אותם. באופן כללי היום גולשים נמצאים רק באתרים שמעניינים אותם ולא מבזבזים זמן על גלישה סתמית, לכן חשוב מאוד שאם תחליטו על הקמת אתר אינטרנט תעשו זאת מול חברה מקצועית כמו Everaccess. רק חברת  אתרים לעסקים שיש לה אסטרטגיה וקונספט ומבצעת מחקר לקוחות לפני בניית האתר, תוכל לספק לכם אתר מנצח  שיכניס לכם כסף, יביא לכם לקוחות חדשים ויהיה רווחי.

 

יש לכם עסק ואין לכם אתר- אתם מפסידים הרבה כסף

אי אפשר להגיד את זה יותר ברור מזה: עסק או חנות שאין להם אתר אינטרנט מפסידים מדי יום הרבה מאוד כסף. הסיבה לכך היא שכל מה שאנשים רוצים לקנות היום, כל חיפוש אחר בעל מקצוע, השכרת דירה, רכישת מוצר חשמלי ועד ביקור אצל רופא שיניים נעשים דרך הרשת ואם אתם לא שם אתם לא קיימים. מנתונים שנביא במאמר זה, עולה תמונת מצב עגומה של בניית אתרים לעסקים בישראל. רובם אינם מותאמים לניידים או טאבלטים, רובם לא עושים שום מסחר ברשת ורק לאחוז קטן מאוד מהם, יש בכלל איסנטגרם. מה שזה אומר הוא, שבעלי העסקים בישראל מדשדשים מאחור בפיגור ניכר אחר עמיתיהם בעולם.

 

שמישהו יסביר ל-74% מבעלי העסקים איך עושים עסקים ברשת?

מסקר שערכה הסוכנות לעסקים קטנים ועסקים בינוניים (עד 100 עובדים), עלה כי כ-14% מהם דיווחו בשנת 2017 שיש להם אתר אינטרנט, עליה של 10% משנת 2016. בקרב עסקים בינוניים יש אחוז יותר גבוה של חנות מקוונת בשיעור של 20%. 57% מהם הצהירו על תרומת המסחר המקוון בשיעור של 10% – 17%. לפיכך לא פלא שאיגוד האינטרנט הישראלי עושה הכול כדי לקדם את התחום הדיגיטלי בקרב עסקים קטנים ובינוניים, וגם בתחום של הסרת חסמים ורתיעה מהרשת.

גם איגוד האינטרנט הישראלי ערך מחקר בקרב 300 עסקים ממנו עלה כיל-216 מהם יש אתר אינטרנט והסיבות להקמתו הן: מתן מידע על מוצרים ושירותים, ניהול, תדמית ומכירה מקוונת.

43% מבעלי העסקים דיווחו כי הם אינם גולשים בפייסבוק ורק 1.3% מהם נמצאים באינסטגרם.  כ-33.8% מהאתרים אינם מותאמים לסמארטפון או טאבלט ו-74% מהאתרים של העסקים הקטנים והבינוניים, לא מנצלים את האתר שלהם לצרכי מסחר ברשת. שמישהו יסביר לבעלי העסקים האלה, כמה כסף הם מפסידים כל יום, בעוד שהמתחרים שלהם כבר עושים קופות רציניות. ככל שהם יתקרבו ויבינו יותר את הרשת, כך הם ירוויחו יותר.

 

הבעיה: בעלי העסקים הם לא ילדים דיגיטליים

מי שחוגג היום על גאדג'טים ופיתוחים טכנולוגיים, רץ לקנות את האייפון החדש ומתעניין בכל אפליקציה, הם ילדים דיגיטליים. הכינוי הזה שייך לדור הילדים שגדלו יחד עם המחשב האישי הראשון וזה קרה אחרי 1980. הילדים הללו פיתחו מיומנות גבוהה בהבנה, תפעול ושימוש באמצעים טכנולוגיים. כל מי שנולד לפני 1980 מכונה "מהגר דיגיטלי" ויש המשתמשים לגביהם גם במושג "פער דיגיטלי" שקיים ביניהם לבין הילדים הדיגיטליים בעלי המיומנות הכי גבוהה בשליטה בטכנולוגיות מאז כאמור, שהיו ילדים. בין הדורות האלה יש הבדלים ניכרים שבאים לידי ביטוי בנפח העיסוק הדיגיטלי ובקצב הלמידה. המהגרים לומדים את זה בצורה שונה לגמרי מהילדים הדיגיטליים שעבורם כל נושא המחשבים והכרוך בו הוא כמו לימוד של "שפת אם". בנוסף- המהגרים הדיגיטליים "שופטים" ומעבירים ביקורת על הטכנולוגיה החדשה וחשים יותר בטחון בלעדיה, בעוד שהילדים הדיגיטליים רק מצפים לכל חידוש טכנולוגי.

הקונפליקט שיש לבעלי העסקים עם רשת האינטרנט, נובע אם כך מהעובדה שראשית הם לא ילדים דיגיטליים ושנית- הם לא סומכים על הרשת וגם לא על הפייסבוק ומעדיפים לעשות דברים מסורתיים כמו שהם נהגו לעשות בעבר. הם לא ששים לאמץ טכנולוגיות וזאת הסיבה שהם לא עושים מסחר ברשת, לא מנצלים נכון את אתרי האינטרנט שיש להם, ורובם גם לא פועל לקידום האתר באופן אורגני או ממומן. האינטרנט נראה להם כמו איזה גורם זר ומרתיע, והרבה פעמים הם מעדיפים לפעול ולעשות דברים כמו שהם התרגלו ובלעדיו.

 

בעלי עסקים לא מודעים לרלבנטיות של אתר לעסק

הרבה מאוד בעלי עסקים בארץ, שלא מחזיקים אתר אינטרנט טוענים, כי הם לא חושבים שזה רלבנטי עבורם. הנה כמה יתרונות של אתר לעסקים קטנים ובינוניים, אותם נשמח להציג בפני 58% בעלי עסקים שלא מבינים למה הם צריכים אתר:

  • אם אנשים קונים בעיקר ברשת, לא תמכרו להם?
  • אם אנשים מחפשים כל דבר באינטרנט, איך הם יגיעו אליכם אם אין לכם אתר?
  • אתם יכולים לגרום לכך שהרבה מאוד גולשים יגיעו אליכם ויעשו אתכם עסקים.
  • אתר זה חלון הראווה החדש של העסקים הקטנים והבינוניים.
  • אתם יכולים לעשות לעצמכם יחסי ציבור עם אתר אינטרנט.
  • אתם יכולים למכור כל דבר ברשת, וגם שירות.
  • אנשים רגילים היום להשתמש ברשת בשביל כל דבר.
  • אתם יכולים ליצור לעסק שלכם תדמית טובה דרך הרשת.
  • אתר אינטרנט משלכם יוביל אתכם בתחרות מול המתחרים שלכם.

 

ולעומת אותם 58% בעלי עסקים בלי אתר נאמר, שכל מה שהם צריכים לעשות כדי להיות קצת יותר דיגיטליים, הוא לגלוש ברשת, לפתוח לעצמם חשבון בפייסבוק ולעבוד בנוסח 2019.

 

 

 

עסקים קטנים ובינוניים – ידעתם שיש גולשים שמחפשים אתכם באינטרנט?

כמו שאמרנו אין דבר אחד שהישראלים לא מחפשים ברשת. הרגלי הצריכה השתנו ואתה התנהגות דיגיטלית. כל דבר שמישהו מחפש לקנות, הוא ראשית נכנס לגוגל, מקליד מה שהוא מחפש ומתחיל לגלוש לאתרים שמשווקים את המוצר או השירות האלה. בחיפוש הדיגיטלי, נוצרה גם התנהגות צרכנים יותר אחראית מאשר בעבר, שקשה היה לעשות אותה בלי רשת האינטרנט וזו השוואת מחירים. אם פעם היינו רוצים לקבל מחיר מחברת שיפוצים ובשביל זה היינו צריכים לקבוע כמה פגישות עם כמה חברות, היום הכול נעשה באינטרנט. כולם מתכתבים, מסתמסים וסוגרים עסקים. אם למשל מחפשים קניית מטבח, אז יש אפשרות כמו שלא הייתה אף פעם בעידן הטרום דיגיטלי, לגלוש ברשת לאתרים של יצרני מטבחים, לראות איזה מטבחים יש להם? באיזה סגנון? מה המחירים שלהם ועוד. אחר כך ניגשים למלאכת השוואת המחירים, עושים חשבון ומתוך כמה חברות שקיבלתם עליהן מידע דרך אתר האינטרנט שלהן, יש לצרכן מושג איזה מטבח הוא מעדיף ועונה על הצרכים שלו. אין היום חברת מטבחים קטנה או בינונית, שלא מחזיקה אתר אינטרנט. אבל חשוב לומר- כל עסק גדול וקטן ולא משנה במה הוא עוסק, אם הוא משווק מוצרים או משווק שירות, חייב שתהיה לו הזדמנות להיחשף בפני מיליוני הגולשים ברשת. הם בהחלט עשויים להיות לקוחות שלכם, כמו שהם הופכים להיות לקוחות של עסקים אחרים שהם נחשפו אליהם דרך האתר העסקי שלהם.

 

 

ואם יש אתר לעסק – למה אין קידום בגוגל?

 

אתם בעלי עסקים ויש לכם אתר עסקי, הגיע הזמן לעשות לו גם קידום. אתר שאיננו מקודם באמצעות קידום אורגני או קידום ממומן PPC, לא יכול להתקדם בהיררכיה של הרשת, והוא לעולם לא יגיע לעמוד הראשון בגוגל וחבל. מאוד יכול להיות שיש לכם מותג מעולה או שירות מעולה ובעצם העובדה שאתם לא עושים קידום אתרים, אתם לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל שאתם יכולים להרוויח מקידום האתר שלכם. אם גולשים מחפשים מוצר או שירות כמו שלכם, אבל אתם לא עושים שום קידום, איך הם בדיוק יגיעו אליכם. ככלל יש שני סוגי קידום שעומדים לרשות כל אתר. זה יכול להיות קידום אורגני המתבסס על הפצת תוכן באמצעות מאמרים ובניית קישורים, וזה יכול להיות קידום PPC שזהו קמפיין ממומן בו אתם יוצאים בסדרת מודעות, ודרך המודעה או דף הנחיתה שלכם הגולשים יכולים להגיע אליכם. אתם תשלמו על כל הקלקה על המודעה שלכם. עלות מילות המפתח הכלולות במודעות שלכם, נקבעות עפ"י מכרז בין כל החברות שרוצות להשתמש בהן למודעות.

רוצים אינטראקציה עם הלקוחות? הקימו אתר אינטרנט שיגביר את מכירות העסק

אתר אינטרנט לעסק שלכם, הוא השער שלכם ברשת ללקוחות שלכם. עסקים קטנים ובינוניים וחברות, מנצלים את האתר כדי ליצור אינטראקציה עם הלקוחות שלהם, אם זה בהזמנה להשתתף במבצע, אם זה בהזמנה להשקה ועוד. אתר אינטרנט תמיד תוך בעסק או בחנות, ומאפשר ללקוחות שלכם ליצור אתכם קשר גם ברשת. זוהי צורת התקשורת היום בין עסקים ולקוחות, ומי שמרוויח מזה הם רק בעלי העסקים. הם מקבלים חוות דעת וציונים על המוצרים או השירות שלהם, זה גורם לגולשים נוספים להפוך ללקוחות. יש שיח על המותג או על העסק וזה משאיר אתכם בזיכרון ובנוכחות בעולם הדיגיטלי. אנחנו מדברים על אתר שהוא לא חנות, אבל אתר חנות אי קומרס לחנות קיימת, הוא בוודאי אחד הדברים שהכי תומכים בחנות במציאות. צריך להבין שאנשים התרגלו כבר לקנות ברשת, והם רוצים להמשיך ולעשות כל דבר ברשת, אפילו רק לקבל מידע עליכם. אם לא יהיה לכם אתר, הם לא יוכלו להגיע אליכם.

חברת  AGHAI EverAccess עוסקת בבניית אתרים לעסקים שרוצים לנצח בנישה ובתחום שלהם.

 

המלצות